Pro společst SBM partner s.r.o., která se bohybuje v oblasti telekomunikačních služeb a působí v segmentu B2B jsme vytvořili CRM systém. Základní instalace Fironu, na které je celé řešení postaveno, prošla na základě specifikace zadavatele rozsáhlými úpravami. Cílem bylo navrhnout a realizovat systém, který bude pomáhat se správou a řízením zákazníků, obchodních případů a úkolováním zaměstnancům.
Klíčové body funkcionality
Zákazníci
Základní modul CRM. Řízení zákazníků a jejich kontaktů. V kartě zákazníka souhrn a správa dat z ostatních modulů, které se zákazníkem souvisí. Modul obsahuje nástroj pro hromadný import a změny již existujících zákazníků.
Obchodní případy
Součástí systému je podpora obchodních případů. Obchodní případy pomáhají zadavateli definovat a spravovat obchodní proces. Od navázání kontaktu se zákazazníkem až po konec obchodního cyklu (podepsání smlouvy, odložení, případně prohra). V základu je připraveno několik typů obchodích případů, na které jsou navázány další postprocesy definované zadavatelem.
Úkoly
Modul pro správu a rozdělování úkolů mezi zaměstance. Úkoly může zadavatel zadávat jak skupině uživatelů, tak jednotlivci a vyhodnocovat jejich výsledky. Jenotlivé úkoly mohou být vztaženy ke konkrétnímu klientovi, v jehož kartě jsou následně přehledně zobrazeny. O změnách v úkolu jsou všichni zůčastnění informování emailem bez nutnosti být stále přihlášeni v IS.
Exporty
Dležitou součástí systémů je modul pro generování výstupů z jednotlivých modulů. Součástí zadání bylo vytvořit dynamický systém tvorby exportů. Uživatel systému má tedy k dispozici propracovaný nástroj, pomocí kterého si může definovat vlastní podobu formátu, ve kterém budou data ze systému exportována. A to jak ve snandardním formátu CSV, tak například XLSX soubory zahrnující více listů.
Historie
Všechny úpravy provedené v systému jsou evidovány a ukládány. Správce má tedy kompletní přehled nad činností uživatelů, které může dál vyhodnocovat. Případně je použív v CRM třetích stran.
Zajímavosti
Ares
Při zadávání zákazníka do systému stačí uživateli znát jeho IČ. Zbytek informací získá systém automaticky na základě napojení na veřejný portál ministerstva financí – Ares.
Design
Systém shromažďuje velké množství informací. Z toho faktu bylo nutné vycházet i při tvorbě vzhledu informačního systému. Večkeré informace jsou tak zobrazeny v ryze funkčních tabulkách a přehledech bez zbytečných grafických prvků, které by na obrazovce zabíraly místo na úkor důležitých informací. Vytvořili jsme vzhled podobný těm, na který jsou zvyklí uživatelů velkých CRM (SAP, Siebel)
Abstrakce
Vzhledem k dynamické a rychle rostoucí oblasti, kterou telekomunikační služby bezpochyby jsou, byl systém obchodních případů vyvíjen s ohledem na změnu obchodního modelu jednotlivých poskytovatelů telekom. služeb, se kterými zadavatel úzce spolupracuje. Na případnou budoucí změnu je tedy CRM připraven a nebude třeba začít stavět „na zelené louce“.
Dynamické selectboxy
Téměř veškeré hodnoty v rolovacích seznamech použité jako atributy objektů is jsou uživatelsky definovatelné (statusy zákazníka, atributy obchodních případů, apod…)
Pecky
Datagird
Pro CRM byl vyvynut nástroj pro pohledné zobrazování tabulkových dat, jejich řazení filtrování a editovaní. Vše v rámci jedné intelignentí tabulky, která plně využívá technologii AJAX.
Ajax
Podstatná část celé aplikace používá AJAX. Změny a operace stránce probíhají bez nutnosti celou stránku načíst znovu, což uživateli poskytuje zcela novou úroveň komfortu práce se systémem.